Mam pytanie dotyczące remontów. W sali miałam stary parkiet, po roku działalności przedszkola wymieniłam parkiet na panele o wyższej klasie odporności: odporne na wodę i zarysowania (parkiet zniszczył się po intensywnym użytkowaniu i nie nadawał się do renowacji). Zakup i montaż paneli sfinansowałam z dotacji oświatowej. Niestety podczas kontroli kontroler zakwestionował ten wydatek. Kontroler zakwestionował również remont sal po roku działalności: malowanie, położenie gładzi, założenie płyt gipsowych i listew ochronnych zabezpieczających krawędzie ścian. Proszę o odpowiedź, czy poniesione przeze mnie wydatki mogłam rozliczyć w dotacji oświatowej.
Wydatki są niedopuszczalne, jeśli należą do inwestycyjnych, czyli stanowią ulepszenia, a więc na skutek ich wykonania nie tylko został odtworzony poprzedni stan techniczny, ale również doszło do zwiększenia wartości budynku. Należałoby zasięgnąć opinii eksperta, czy ww. prace skutkowały ulepszeniami, czy tylko odtworzeniem stanu technicznego. W tym ostatnim przypadku organ prowadzący w związku z zapewnieniem warunków BHP może finansować remonty z dotacji – art. 35 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, Dz. U. z 2017 r., poz. 2203 ze zm.w zw. z art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm.