Proszę o interpretację, czy sposób myślenia dotyczący przeliczenia limitu wynagrodzenia – jednego z samorządów – jest prawidłowy. „W roku 2019 maksymalne kwoty wynagrodzeń finansowanych z dotacji określone zgodnie z powyższymi zasadami oraz z uwzględnieniem zapisów art. 14 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 13 czerwca 2019 r. o zmianie ustawy Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019 r., poz. 1287) wynoszą: w przypadku publicznych przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego, szkół i placówek oraz niepublicznych przedszkoli konkursowych: w okresie styczeń–sierpień 2019 r. – 14 007,98 zł, w okresie wrzesień–grudzień 2019 r. – 15 352,75 zł, w przypadku niepublicznych przedszkoli (niebędących przedszkolami konkursowymi), oddziałów przedszkolnych w niepublicznych szkołach podstawowych i niepublicznych innych form wychowania przedszkolnego oraz niepublicznych szkół i placówek: w okresie styczeń–sierpień 2019 r. – 8404,79 zł, w okresie wrzesień–grudzień 2019 r. – 9211,65 zł”.
Powyższy pogląd, opublikowany na stronie https://edukacja.warszawa.pl/oswiata-niepubliczna/dotacje/komunikaty/21942-limity-wynagrodzen-finansowanych-z-dotacji-w-roku-2019 budzi wątpliwości, ponieważ art. 35 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, Dz.U. z 2017 r., poz. 2203 ze zm. w zakresie ustalania wysokości wynagrodzenia jednej osoby, finansowanego z dotacji, odsyła bezpośrednio do art. 30 ust. 3 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela, t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2215, a ten z kolei jedynie do ustawy budżetowej. Jednocześnie żaden z tych aktów nie został znowelizowany i nie odsyła wprost do stosowania art. 14 ustawy z dnia 13 czerwca 2019 r. o zmianie ustawy Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019 r., poz. 1287), który zgodnie z uzasadnieniem projektu ustawy został wprowadzony z uwagi na podwyżkę minimalnych wynagrodzeń nauczycieli publicznych jednostek oświatowych oraz przyznanie publicznym placówkom wyższych dotacji. Nie ma także informacji o interpretacji RIO w zakresie stosowania ww. regulacji w placówkach niepublicznych, a w związku z tym najlepiej byłoby zwrócić się z zapytaniem do właściwego organu dotującego, czy podziela pogląd m.st. Warszawy o zmianie wysokości wynagrodzeń finansowanych z dotacji samorządowej w niepublicznych placówkach w okresie ostatnich trzech miesięcy 2019 r.