Czy magister psychologii pracujący w przedszkolu posiada kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych z dziećmi z następującymi niepełnosprawnościami: ze spektrum autyzmu, z niepełnosprawnością intelektualną, z afazją, z niepełnosprawnością sprzężoną?
Magister psychologii nie może prowadzić zajęć rewalidacyjnych, z powodu braku wymaganego wykształcenia Zgodnie z § 23 ust. 1 w zw. z § 15 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2020 r., poz. 1289 ze zm.) kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych w przedszkolach, uwzględniających indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów niepełnosprawnych, posiada osoba, która: 1) ukończyła studia lub zakład kształcenia nauczycieli, w zakresie odpowiednim do niepełnosprawności uczniów, na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela przedszkola lub 2) posiada wykształcenie na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela przedszkola oraz przygotowanie pedagogiczne, a ponadto ukończyła studia podyplomowe, zakład kształcenia nauczycieli lub kurs kwalifikacyjny, w zakresie odpowiednim do niepełnosprawności uczniów. Studia wyższe z psychologii nie są studiami w zakresie niepełnosprawności uczniów. Psycholog może natomiast prowadzić z dziećmi niepełnosprawnymi zajęcia innego rodzaju niż rewalidacyjne, mianowicie z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz badania, diagnozy i czynności wymienione w § 24rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2020 r., poz. 1280).