Czy nauczyciel, który ukończył: studia I stopnia na kierunku pedagogika specjalna w specjalności rehabilitacja osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną (UP w Krakowie, rok ukończenia 2013), studia II stopnia na kierunku pedagogika specjalna – wczesne wspomaganie rozwoju (UP w Krakowie, rok ukończenia 2015), studia podyplomowe na kierunku oligofrenopedagogika z terapią pedagogiczną (Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Brzegu, rok ukończenia 2015), posiada odpowiednie kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w ośrodku rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczym?
Nauczyciel z tytułem licencjata uzyskanym na kierunku pedagogika specjalna w zakresie „Rehabilitacja osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną” ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć realizujących podstawę programową w OREW oraz zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z uczniami realizującymi wychowanie przedszkolne oraz obowiązek nauki na etapie edukacji wczesnoszkolnej – § 15 ust. 1 pkt 1 w zw. z § 4 ust. 1 pkt 2 lit. a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz. U. z 2020 r., poz. 1289. Ponadto nauczyciel ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka - § 15 ust. 4 pkt 1 ww. rozporządzenia.