Prowadzę przedszkole niepubliczne i chciałabym otworzyć kolejne w sąsiedniej gminie. Jest tam budynek w którym istnieje już przedszkole niepubliczne od 10 lat i obecnie przenosi się do innej lokalizacji. Chciałabym go wynająć, wiem, że nie musiałabym już robić zmiany sposobu użytkowania, jednak czy odbiory sanepidu i ppoż, które były dla tego przedszkola, przechodzą na mnie, jeśli nie będę tam zupełnie nic zmieniać, tylko wchodzę ze swoimi meblami? Pytam, ponieważ przez 10 lat zmieniły się przepisy i obawiam się, że może być problem z odbiorem straży pożarnej – przepisy te są już o wiele bardziej zaostrzone. Jednak aby otrzymać wpis do ewidencji placówek w nowej gminie, muszę zanieść komplet dokumentów.
Przepisy nie regulują powyższego zagadnienia, natomiast art. 168 ust. 4 pkt 3 lit. d) ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 996 z późn. zm., ogólnie stanowi, że wymogiem formalnym wniosku o wpis niepublicznego przedszkola do ewidencji jest przedłożenie pozytywnych opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego oraz pozytywnej opinii komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej, potwierdzających bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy w danym lokalu. W związku z tym należy w danej gminie prowadzącej ewidencję, do której ma zostać wpisane przedszkole, zasięgnąć informacji, czy rozpatrując wniosek o wpis nowego przedszkola uwzględni ww. dokumenty wystawione na inną osobę w określonych datach, a także czy w sytuacji, gdy w lokalu nie nastąpiły żadne zmiany od wydania tamtych opinii, powinny one posiadać pieczątki PIS i Straży Pożarnej z potwierdzeniem ich aktualności w czasie bezpośrednio poprzedzającym złożenie wniosku.