Na podstawie znowelizowanego od dnia 1 września 2019 r. przepisu art. 177 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm., niepubliczne przedszkola mają obowiązek udzielania dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej na zasadach określonych w przepisach rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017 r., poz. 1591 ze zm.). Jeśli więc dane przedszkole takiej pomocy nie świadczyło, od dnia 1 września 2019 r. w związku ze stosowaniem ww. przepisów ma obowiązek wprowadzenia do statutu postanowień dotyczących celów i zadań przedszkola w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, sposobu realizacji zadań przedszkola w związku z udzielaniem ww. pomocy, organizacji pracy i zadań nauczycieli w związku z udzielaniem ww. pomocy oraz praw dzieci w związku z możliwością korzystania z niej – w art. 172 ust. 3 w zw. z art. 102 ust. 1 pkt 3, 4, 12 i 13 PO.