Formalnie wewnętrzne regulacje niepublicznej szkoły (np. statut, regulamin wynagradzania) mogą przyznawać nauczycielom niepublicznych szkół korzystniejsze uprawnienia urlopowe niż wynikające z art. 154 § 1 w zw. z art. 9 § 1 i 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 z późn. zm., w tym analogiczne do uprawnień nauczycieli placówek feryjnych lub nieferyjnych (w okresie ferii lub w wymiarze 35 dni roboczych – art. 64 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967 z późn. zm.). Natomiast urlop wykraczający ponad wymiar kodeksowy organ prowadzący musiałby sfinansować z innych środków niż dotacja samorządowa, ponieważ przyznanie większych uprawnień do wypoczynku służy wyłącznie nauczycielom i nie ma bezpośredniego związku z realizowaniem przez szkołę zadań dydaktycznych, opiekuńczych i wychowawczych na rzecz uczniów; urlop dłuższy niż ustawowy nie powinien być finansowany z dotacji samorządowej, ponieważ nie jest zgody z jej przeznaczeniem (art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, Dz.U. z 2017 r., poz. 2203 z późn. zm.). Ewentualnie o interpretację tego zagadnienia można zwrócić się do Regionalnej Izby Obrachunkowej. Będzie ona miała znaczenie informacyjne i nie będzie wiążąca dla organu dotującego, uprawnionego do kontrolowania wydatkowania dotacji, natomiast w celu uzyskania wytycznych w takich sytuacjach można próbować uzyskać odpowiedź, czy wynagrodzenie urlopowe nauczyciela ponad wymiar kodeksowy może zostać sfinansowane z dotacji (art. 13 pkt 11 w zw. z art. 1 ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych, t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 561 z późn. zm.).