Na podstawie art. 3 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1843) ustawę stosuje się do udzielania zamówień publicznych przez inne podmioty niż wymienione w art. 3 ust. 1 pkt 1–4 ww. ustawy, jeżeli zachodzą następujące okoliczności: a) ponad 50% wartości udzielanego przez nie zamówienia jest finansowane ze środków publicznych, b) wartość zamówienia jest równa lub przekracza progi unijne, określane na podstawie art. 11 ust. 8 ww. ustawy, c) przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w zakresie inżynierii lądowej lub wodnej określone w załączniku II do dyrektywy 2014/24/UE, budowy szpitali, obiektów sportowych, rekreacyjnych lub wypoczynkowych, budynków szkolnych, budynków szkół wyższych lub budynków wykorzystywanych przez administrację publiczną lub usługi związane z takimi robotami budowlanymi. W omawianej sytuacji jest spełniony wymóg z lit. c), gdy remont dotyczy obiektu zespołu szkół, a więc co do zasady jest obowiązkowe prowadzenie zamówienia publicznego, chyba że nie zostanie przekroczony próg równowartości 30 tys. euro (wówczas nie trzeba prowadzić zamówienia publicznego). Na podstawie art. 4 pkt 8 ww. ustawy, nie stosuje się jej do zamówień i konkursów, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 tys. euro. Zgodnie z art. 33 ust. 2 ww. ustawy przy obliczaniu wartości zamówienia na roboty budowlane uwzględnia się także wartość dostaw i usług oddanych przez zamawiającego do dyspozycji wykonawcy, o ile są one niezbędne do wykonania tych robót budowlanych.