Treść pytania jest niejasna, jeśli chodzi o argumentację organu dotującego, na czym miało polegać pobranie dotacji w nadmiernej wysokości, np. czy na skutek aktualizacji dotacji przedszkole otrzymało dotację w kwocie wyższej niż dopuszczalna granica wyrównania, określona w art. 43 ust. 5 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, Dz.U. z 2017 r., poz. 2203 ze zm. Formalnie organ dotujący może domagać się zwrotu dotacji. Na podstawie art. 252 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 869) dotacje udzielone z budżetu jednostki samorządu terytorialnego m.in. w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu JST wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, w ciągu 15 dni od dnia stwierdzenia ww. okoliczności. Dotacjami pobranymi w nadmiernej wysokości są dotacje otrzymane z budżetu jednostki samorządu terytorialnego w wysokości wyższej niż ustalona na podstawie ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, Dz.U. z 2017 r., poz. 2203 ze zm. Skoro cytowany przepis nie uzależnia prawa do żądania zwrotu dotacji przez organ dotujący tylko od powstania nadpłaty na skutek niewłaściwych zachowań podmiotu dotowanego, zwrotem mogą być również objęte dotacje nieprawidłowo naliczone na skutek błędu organu dotującego. W związku z tym w sytuacji wypłaty zbyt wysokiej dotacji organ dotujący może się domagać zwrotu dotacji, a żądaniem zwrotu może być objęta nadpłata za okres pięciu lat wstecz – art. 70 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 900). Analogicznie, organ prowadzący może także kontrolować wydatkowanie dotacji, która została rozliczona, również za okres pięciu lat oraz także z tego powodu może powstać ewentualne roszczenie o zwrot – art. 36 ust. 1 i 6 UoFZO.