Jeżeli z mebli będą korzystali jedynie odpowiednio wicedyrektor i nauczyciele, chociażby z uwagi na brak wstępu dzieci do gabinetu wicedyrektora i pokoju nauczycielskiego, beneficjentami tych wydatków nie będą uczniowie dotowanego przedszkola. W związku z tym pomiędzy zakupem mebli do ww. pomieszczeń a realizowaniem zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych na rzecz uczniów nie będzie istniał związek, czyli w szczególności niepubliczne przedszkole będzie należycie realizowało swoje zadania dydaktyczne, opiekuńcze i wychowawcze wobec dzieci bez korzystania z tych mebli (wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 24 lipca 2018 r., III SA/Wr 229/18; wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 11 marca 2016 r. , III SA/Wr 696/15). Generalne przeznaczenie dotacji na wydatki związane z realizacją zadań danej niepublicznej placówki na rzecz uczniów wywodzone jest z treści art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 17. Nie będzie więc prawidłowe pokrycie tych wydatków z dotacji samorządowej, z uwagi na treść art. 35 ust. 1 UoFZO, a organ prowadzący powinien dokonać zakupu z innych środków finansowych zapewnianych przez siebie na działalność przedszkola w celu zapewnienia warunków jego działalności (art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 910).