Ekwiwalenty za niewykorzystany urlop wypoczynkowy, jako świadczenia służące wyłącznie pracownikom i niedotyczące bezpośrednio zadań wykonywanych przez pracownika na rzecz uczniów, nie mogą być finansowane z dotacji samorządowej (https://bip.lublin.eu/gfx/bip/userfiles/_public/import/urzad-miasta-lublin/kontrole/kontrole-podmiotow-spoza-sekt/2017/niepubliczne-przedszkole-mala/wp_niepubliczne-przedszkole-ma/146152_ak_niepubliczne_przedszkole_mala_panda_2017_wp.pdf). Zgodnie z art. 35 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, Dz.U. z 2020 r., poz. 17, wydatki bieżące (w tym na wynagrodzenia pracowników i inne należności na ich rzecz) muszą mieć związek z realizacją zadań konkretnej placówki oświatowej w zakresie kształcenia, wychowania i opieki. Dotyczy to także odpisów na ZFŚS. Z orzecznictwa wynika, że poszczególne wydatki ponoszone w związku z zatrudnieniem pracowników powinny być indywidualnie analizowane pod kątem istnienia ich bezpośredniego związku z realizacją zadań dydaktycznych, opiekuńczych i wychowawczych przez poszczególnych pracowników, a więc czy ich beneficjentami są uczniowie (m.in. wyrok WSA w Gliwicach z dnia 15 grudnia 2016 r., I SA/Gl 807/16, http://orzeczenia.nsa.gov.pl; wyrok WSA w Lublinie z dnia 25 marca 2015 r., I SA/Lu 1066/14, http://orzeczenia.nsa.gov.pl). W związku z tym powyższych świadczeń nie można finansować z dotacji samorządowej.