Odpowiedź jest uzależniona od tego, czy na podstawie podpisu na liście obecności można zweryfikować tożsamość ucznia, chociażby przez porównanie podpisu z innymi dokumentami, będącymi w posiadaniu szkoły, np. umowy zawierającej personalia ucznia i taki sam/bardzo zbliżony podpis albo też, gdy uczeń złożył podpis zawierający część nazwiska lub imienia – gdy nie ma innej osoby w szkole z takimi danymi. Ewentualnie można próbować wykazywać, że sposób postawienia liter, znaków, łączenia wskazują jednoznacznie na tylko jednego ucznia (np. przez porównanie z pisemnymi pracami lub inną dokumentacją). Do obowiązków szkoły należy wykazanie w wiarygodny sposób, że dotacja przysługuje na konkretnego ucznia, co wymaga uzyskania przez szkołę czytelnego podpisu na listach obecności – art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, Dz.U. z 2020 r., poz. 2029 (wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 13 listopada 2020 r., I SA/Lu 321/20). Jeśli podpisu nie można tak zweryfikować w zakresie pochodzenia od ucznia oznacza to, że szkoła nie wykazała faktu jego uczestnictwa w co najmniej 50% zajęć i dotacja nie przysługiwała na tego ucznia, co z kolei wiąże się z obowiązkiem zwrotu tej części dotacji na podstawie art. 252 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2021 r., poz. 305).