Na podstawie art. 169 ust. 1 pkt 5 i ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 996 z późn. zm. wpis do ewidencji podlega wykreśleniu w przypadku zaprzestania działalności przez szkołę przez okres dłuższy niż trzy miesiące. Wykreślenie z ewidencji następuje w drodze decyzji, w terminie określonym w decyzji i jest równoznaczne z likwidacją szkoły lub placówki. Takie postępowanie nie musi być prowadzone na wniosek organu prowadzącego niepubliczną szkołę, ponieważ może być wszczęte z urzędu przez organ prowadzący ewidencję, do której jest prowadzona szkoła. Jeśli nie jest prowadzone postępowanie likwidacyjne przez organ prowadzący ewidencję ani organ prowadzący szkołę nie wszczął procedury likwidacji szkoły według zasad określonych w art. 172 ust. 4 PO, szkoła będzie istniała i można do niej prowadzić nabór, gdy organ prowadzący nie chce prowadzić dwóch odrębnych techników.