Na podstawie § 15 ust. 1 pkt 1 w zw. z § 2 pkt 13 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2020 r., poz. 1289) kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w przedszkolach specjalnych posiada osoba, która ukończyła studia licencjackie albo magisterskie z oligofrenopedagogiki; jeśli więc pierwsza nauczycielka nie ukończyła oligofrenopedagogiki tylko w ramach studiów podyplomowych to ma kwalifikacje do pracy w przedszkolu specjalnym, zwłaszcza z racji dodatkowych kierunków studiów i kursów, zgodnych z potrzebami dzieci z autyzmem. Brak co najmniej tytułu licencjata z oligofrenopedagogiki jest równoznaczny z brakiem kwalifikacji, gdy nauczycielka oprócz studiów podyplomowych z oligofrenopedagogiki nie ukończyła studiów z wychowania przedszkolnego (§ 15 ust. 1 pkt 2 w zw. z § 2 pkt 13 ww. rozporządzenia).
Osoba wyłącznie po studiach na kierunku wychowanie przedszkolne, która nie ukończyła pedagogiki specjalnej, nie ma kwalifikacji wystarczających do pracy w przedszkolu specjalnym.