PIERWSZY W POLSCE PORTAL DYREKTORÓW SZKÓŁ
I PRZEDSZKOLI NIEPUBLICZNYCH

PORADY PRAWNE

05.12.2019ZARZĄDZANIE PLACÓWKĄ
Proszę o przesłanie wzoru wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego z programu dla szkoły policealnej i liceum ogólnokształcącego dla dorosłych.

Odpowiednie zapisy w statucie mogą wyglądać następująco:

§ 1. 1. W szkole funkcjonuje wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego.

2. Cele wewnątrzszkolnego doradztwa zawodowego:

  1. przygotowanie młodzieży do dalszego kształcenia lub zmiany zawodu, lub ponownego wyboru zawodu;
  2. przygotowanie młodzieży do planowania kariery edukacyjnej i zawodowej;
  3. przygotowanie młodzieży do radzenia sobie w sytuacjach trudnych związanych z bezrobociem, adaptacją do nowych warunków pracy lub koniecznością przekwalifikowania się;
  4. wspomaganie rodziców w planowaniu drogi zawodowej ich dzieci.

3. Szkolne doradztwo realizowane jest w formie:

  1. zajęć z wychowawcą w ramach godziny z wychowawcą;
  2. zajęć z przedsiębiorczości;
  3. spotkań młodzieży z pracownikami urzędu pracy;
  4. indywidualnych bądź grupowych spotkań z pedagogiem, doradcą zawodowym;
  5. spotkań z przedstawicielami wyższych uczelni;
  6. realizowania programów edukacyjnych, mających na celu uczyć młodzież przedsiębiorczości np. w młodzieżowych mini przedsiębiorstwach tworzonych w szkole we współpracy z międzynarodowymi fundacjami;
  7. zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu prowadzonych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej;

4. Dyrektor powołuje w szkole zespół ds. doradztwa.

5. W skład zespołu wchodzą:

  1. szkolny doradca zawodowy;
  2. pedagog szkolny;
  3. pracownik urzędu pracy – za zgodą swego pracodawcy;
  4. psycholog – pracownik poradni psychologiczno-pedagogicznej – za zgodą swego pracodawcy.

6. Zadania zespołu ds. doradztwa:

  1. systematyczne diagnozowanie potrzeb uczniów na informacje edukacyjne   i zawodowe w zakresie kształcenia i planowania kariery zawodowej;
  2. gromadzenie, aktualizacja i udostępnianie informacji edukacyjnych i zawodowych;
  3. koordynowanie działalności informacyjno-doradczej w szkole;
  4. wspieranie wychowawców w realizacji zajęć związanych z wyborem kierunku dalszego kształcenia, planowaniem kariery zawodowej oraz wejściem na rynek pracy;
  5. współpraca z instytucjami wspierającymi wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego;
  6. monitorowanie losów absolwentów.

DODATKOWO

PODOBNE PYTANIA W KATEGORII ZARZĄDZANIE PLACÓWKĄ
Uzyskaj
dostęp
do
Ponad
250
DOKUMENTÓW DOSTOSOWANYCH
DO SPECYFIKI SZKÓŁ
I PRZEDSZKOLI NIEPUBLICZNYCH
90
ARTYKUŁÓW PORUSZAJĄCYCH
PROBLEMY OŚWIATY NIEPUBLICZNEJ
720
Porad prawnych