W publicznym niesamorządowym przedszkolu projekt zmian statutu przygotowuje rada pedagogiczna oraz przedstawia go do uchwalenia radzie szkoły (art. 72 ust. 1 i art. 80 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 910). Jeśli w danej szkole nie utworzono rady szkoły, to zmiany statutu uchwala rada pedagogiczna (art. 82 ust. 2 PO).
Statut publicznej szkoły przesyła się kuratorowi oświaty na podstawie art. 88 ust. 8 PO, a więc należy uznać, że także uchwalone zmiany statutu należy przesłać kuratorowi. Przepis ten nie określa ani terminu przekazania nowelizacji statutu, ani wyraźnej sankcji. Natomiast gdyby zadanie to nie zostało wykonane, w razie kontroli kuratora oświaty w ramach zewnętrznego nadzoru pedagogicznego organ ten mógłby polecić, w drodze decyzji, usunięcie uchybień w wyznaczonym terminie (art. 56 ust. 1 PO).
Z kolei rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych zasad i warunków udzielania i cofania zezwolenia na założenie przez osobę prawną lub osobę fizyczną szkoły lub placówki publicznej (Dz.U. z 2017 r., poz. 1625) jedynie w § 3 ust. 2 pkt 4 przewiduje obowiązek przedłożenia projektu statutu szkoły jako załącznika do wniosku o udzielenie zezwolenia na założenie publicznej szkoły, ale nie przewiduje obowiązku przesyłania jego obowiązującej treści i dalszych aktualizacji. Należy więc uznać, że przesyłanie nowelizacji statutu jednostce samorządu terytorialnego nie jest obowiązkowe.